top of page

מקצועות

המקצועות השונים נותנים יכולות אופייניות נוספות על הבסיס המשותף לכולם.

הבסיס המשותף לכל הדמויות במשחק הנו:

  • 3 נק"פ בסיסיות.

  • הדמות יכולה להשתמש בנשק הטלה עד 40 ס"מ.

  • יכולת להשתמש בכלי נשק אחד ברגע נתון ליד אחת או שתיים עד אורך כולל של 120 ס"מ בלבד.

  • הדמות יכולה להצטרף לגילדה ולקבל מכך יכולת של הגילדה או להשיג יכולת חדשה במקום שיתגלה כמאפשר במשחק (שימו לב שזה נבנה בתוך המשחק, אין הרבה כאלה וזה בא משחקני הנחייה "NPC").

*אין חובה לבחור מקצוע אם הדמות שיצרתם לא זקוקה לאחד המקצועות.

*ריכוז היכולות השונות נמצא בתחתית העמוד

מקצועות מתיישבי הכפר - נירלונד

בין אנשי הכפר תמצאו סגנונות שונים של דמויות, הגיוון המשחקי גדול הרבה יותר מהמקצועות, אך מקצוע מתאים, יכול להיות עזר וכיוון טוב להתחיל לבנות ממנו את הדמות אותה תשחקו. השתמשו במקצוע כבסיס ראשוני לבניית אופי הדמות. ניתן להשתמש במקצוע גם ללא תיאור האופי המוצע מעליו, זו רק המלצה :)

ציידת לקטת | צייד לקט רונת הדרך הבטוחה

עבודת האדמה, המשפחה והמשכיות העם לא תהיה אפשרית ללא אלה הבוחרים בכך.
תהילה וגבורה בקרב נושאת חן בעיני אלים מכובדים כמובן, אך יש עוד אלים וערכים לשרת.

  • הדמות יכולה ללבוש שריון קל.

  • הדמות יכולה להשתמש בקשת או רובה קשת.

  • הדמות יכולה ללקט ולצוד ביער דברים שיניבו סחורות משחקיות. (ראו יכולות צייד וליקוט)​

  • הדמות מקבלת מפה "אילמת" של תוואי השטח ובה תוכל למלא מידע שתמצא.

דרך בטוחה.png

מרפאה | מרפא רונת הבריאות

בשרות כוחות האלים משרתים המרפאים את העם שלהם, במו ידיהם הדואגים הם מקיימים את המשכיות חיי הכפר, מאפשרים לאלו שטעמו את טעם המוות, לטעום שוב מטעם החיים. המון רוכשים להם כבוד רב, הידע שלהם מסייע להם להתערב ולעקב במעט את רצון האלים. רבים המרפאים שהפכו למנהיגים גדולים, הרבה חייבים להם את חייהם. הם ילחמו ויגנו כמו כל חבר-כפר גאה.

  • הדמות יכולה לרפא חזרה לנק"פ מלא דמוית אחרות אך ורק בתחומי המרפאה שלו, בעזרת שילוב של צמחי מרפא, טיפול רפואי וחבישה, תפילות לאלים שלהם. (חזרה לנק"פ מלא תחת כללי הריפוי)

  • הדמות יכולה ללקט ביער דברים שיניבו סחורות משחקיות. (ראו יכולת ליקוט)​

  • הדמות יכולה ללבוש שריון קל.

בריאות.png

הלוחם | הלוחמת רונת הגנה

הלוחמים והלוחמות המחזיקים את החומה, עובדים יחד היטב ומייצגים את מופת האומה הוויקינגית. אופי הלחימה מעיד על אופי הלוחם, ואלו הם לוחמים ולוחמות אשר לרוב יאהבו את עבודת הצוות, את אחדות השבט וירגישו תמיד חלק ממשהו גדול וחזק.​

כל דמות שהתמקצעה בלחימה כדרך חייה יכולה ללבוש שריון קל או מלא ולהשתמש בנשקים נוספים בשילובים הבאים ברגע נתון.

  • כלי נשק עד אורך 90 ס"מ בשילוב עם מגן עגול עד קוטר 80 ס"מ.

  • חנית עד 175 ס"מ.

  • שני כלי נשק עד אורך 90 ס"מ כל אחד.

  • פטיש או גרזן באורך עד 160 ס"מ.

  • הדמות יכולה להשתמש בקשת או רובה קשת.

הגנה.png

המקצועות הבאים מוגבלים אך ורק לשחקנים המשחקים בקבוצות

חוזה רונת העולם הבא

(1 מכל 5 דמויות בקבוצה)

סימנים. סימנים. הכל בסימנים. הניסיון והשנים לימדו את החוזים לאן נושבות הרוחות, הם רואים את המציאות הפיזית בעיניים אחרות, דברים כמו חפצים ורכוש -כבר פחות מנת חלקם והם נמצאים כאן כדי להיות מצפן - ברוח, בידע ובעצה. הם כלי בידי האלים והאמונה ורבים יגיעו אליהם כדי להתייעץ.

  • יכול תחת אור השמש בעזרת שני מאמינים נוספים לבצע טקס של 5 דקות להסרת קללה מדמות. הטקס אמנם עורך 5 דקות, אך ישנן קללות מגוונות במשחק, וחוזים יעדיפו להתכונן מראש ולחקור את הקללה ואת מקורותיה לפני שיבצעו הסרה, כדי שלא תחמיר או תשתבש.

  • החוזים יהיו חשופים לחזיונות ונבואות הקשורים לעלילת המשחק. (ינתן במהלך המשחק ע"י הצוות)

וולקונט.png

דרואידית | דרואיד רונת השלום

(1 מכל 5 דמויות בקבוצה)

ישירו לאלים והטבע לאור הירח בלילה שקט. מאמיני הדת הקדומה וכוחות הטבע, נוטים להתבדל בחייהם אך שמחים לשאת עצה והכוונה מתוך אמונתם והקשר העמוק לעולם החי והטבע. דרכיהם אינן ברורות ולרוב יתברר שלמרות שהיה נראה שהם עושים את ההיפך מכולם, הם עשו בדיוק את הדבר שהיה נכון. המסורים לאמונה מביניהם ניחנים ביכולות פלאיות.

  • ברכת הטבע - יכול 3 פעמים ביום (בין זריחה לזריחה) לבצע טקס "ברכת הטבע".

שלום.png

המקצועות הבאים מוגבלים אך ורק לשחקנים המשחקים בקבוצות.

(1 מכל 10 דמויות יכולה להיות אחד המקצועות מהשלושה הבאים כלומר, 1 מ-10 שחקנים בקבוצה יהיה רואה אמת\מכשפה\אשליין)

רואה אמת רונת השלום

מעוררי ייראה, רואי האמת ניחנו ע"י האלים ביכולת לחשוף את האמת גם מהשקרנים הטובים ביותר. 

  • דבר אמת - הדמות יכולה 3 פעמים ביום תחת אור השמש (בין זריחה לשקיעה) לבצע טקס "דבר אמת".

שלום.png

מכשפה | מכשף רונת האנרגיה

כוחם מעורר פחד וחשש עד כדי שלפעמים הם נרדפים, לכן חלקם מסתירים את יכולותיהם. לעיתים יסתובבו סביבם שמועות על היכולות שלהם, אבל קשה מאד להוכיח, תמיד זו תהיה מילה מול מילה... (קפטנים יכולים להחליט להסתיר את המכשפ\ה שלהן, אפילו בפני שאר הקבוצה)

הדמות יכולה 3 פעמים בין זריחה לזריחה לבצע את היכולות הבאות לפי מגבלת הזמן ביום שלהן.

  • קללה- הדמות יכולה בערב\לילה תחת אור הירח (בין שקיעה לזריחה) לקלל דמות אחרת בפניה.

  • פקודה- הדמות יכולה ביום תחת אור השמש (בין זריחה לשקיעה) לבצע קסם "פקודה" על דמות אחרת. 

אנרגיה.png

אשליינית | אשליין רונת החן

כריזמטיים וידידותיים, לרוב מאמינים ועובדים את האלים התחמנים יותר, משפיעים על מזלם ועל אחרים שנמצאים סביבם.

  • ידידות - יכול 3 פעמים ביום (בין זריחה לזריחה) לבצע קסם "ידידות" על דמות אחרת.

חן.png

מקצועות השבטים המקומיים - יוטנגאנגר

פירוט המקצועות השונים של היוטנגאנגר נמצא אצל הקפטנים של הקבוצות, זה סודי :)

כחלק מהשבטים תוכלו לקבל גישה אל המקצועות השונים. אין לנו חשש שהמידע ידלוף, אנחנו רוצים לאפשר למי שמעוניינים בכך - הפתעה במשחק.

יכולות | קסמים | ברכות | קללות ועוד

כל שחקנית ושחקן צריכים להכיר את אלו כדי לדעת מה ההשפעה תהיה כאשר משהו מהם מוטל עליהם. יש מעט מאד מהם והם מאד אינטואיטיביים.

 

יכולות

  • שבירת מגן - יכולת השמורה לדמויות וישויות בצוות הנאפסים. המגן של הדמות נשבר ולא ניתן להשתמש בו עד שיתוקן באזור גילדת היצירה ע"י דמות בעלת גישה לשם ובעלות של עץ אחד.

  • ליקוט - היכולת מאפשרת לדמות להרים ולאסוף חפצים משחקיים בשטח מחוץ לכפר (פטריות, בלוטים, גרגירים, פירות, מתכות, עפרות)

  • ציד - היכולת מאפשרת לדמות להרים ולאסוף חיות קטנות או סחורות מחיות גדולות בשטח מחוץ לכפר (חיה קטנה, מנת בשר, פרווה ורכיבים נוספים מציד)

קסמים

  • דבר אמת - טקס בו על הדמות המבצעת לאחוז את ידי הדמות המושפעת, כאשר תשאל הדמות המושפעת שאלה פשוטה אחת שהתשובה אליה היא כן או לא, השחקן או השחקנית יענו על התשובה בקול רם, אך גם מחויבים לסמן אם דוברים שקר בכך שילחצו קלות את יד מבצע הטקס.

  • ידידות - הקסם מבוצע במתן חפץ כלשהו לדמות ולחישת המילה "ידידות". הדמות האחרת מיד מקבלת חיבה ורגשות חיוביים למשך שלוש דקות כלפי מטיל הקסם, לא מספיק כדי לבצע פשע או לפגוע באחר אבל כן הופך את הקורבן לנחמד ונדיב יותר כמו עם חבר טוב. (שימו לב- הקורבן זוכר את שקרה בזמן השפעת הידידות, אך לא מודע לכך שהוטל עליו קסם.)

  • פקודה - הטלת פקודה בדמות אחרת ע"י הצבעה עליה ואמירת שם הקסם - "פקודה". הפקודה צריכה להיות קצרה ממש וברורה, הקורבן חייב לבצע את הפקודה למשך עשר שניות (ברח! שתוק! הרוג אותו! וכד'). הקורבן זוכר מי פקד עליו וגרם לו לעשות מה שעשה.

  • אימה - כאשר דמות תצעק את שם הקסם כל הדמויות סביבה צריכות לברוח לעשר שניות ממנה. (תספרו בלב 21,22,23). כמובן שאתם מוזמנים להמשיך לשחק מאוימים מן הדמות המפחידה גם לאחר תום הקסם.

ברכות

  • ברכת הטבע - טקס קצר של דקה המחזיר לדמות אחרת נק"פ אחד בשטח או במחנה, בקריאה לכוחות בהם מאמין ואותם משרת. רק נקודה אחת. ניתן כך לרפא גם דמות גוססת (מ-0 נק"פ חזרה ל-1) - היחידים שמסוגלים להוציא דמות גוססת משדה קרב מבלי לגרור אותה. 

  • ברכת דם החיים (זהה לברכת הטבע, המקצועות המבצעים שונים)- טקס קצר של דקה המחזיר לדמותך נק"פ אחד חזרה ללא שליפה של קלף פציעה.

  • ברכת הדוב - טקס ארוך של חמש דקות לפני קרב המעלה ל-עד 5 דמויות נק"פ אחד לשעה הקרובה או עד הפגיעה הראשונה שמורידה אותו, מה שבא קודם.

קללה

  • מכשפה או מכשף המקללים אותך צריכים להצביע עליך בפניך, להגיד - "קללה" ולאחל לך קללה בשם הכוחות או האלים אותם הם משרתים. השפעת הקללה באה לידי ביטוי בשעה שלאחר מכן ומתעצמת ככל שהזמן עובר עד להשפעתה המלאה לאחר שלוש שעות. הקללה לא עוברת מעצמה.
    הקללה צריכה לכלול את המידע הבא:

  • שם הכוח או האל שבעזרתו אתם מקללים את הקורבן.

  • איחול בעל אופי רע בטווח ההגיוני בין, "שמזון לא יספק את רעבך וטעמו יהיה כאפר בפיך." ל-"שמאור עינך יכהה וחשכה נצחית תהיה כל שתדע."

חפצים משחקיים בעלי השפעה

  • יתכן ובמהלך המשחק תתקלו בחפץ או שיקוי או כל דבר הנושא מדבקה עם סמל המשחק טרה + הסבר להשפעתו. חפצים אלה ניתנים לשימוש בהתאם להוראות המצורפות להם. אם ההוראה אומרת שיש עליכם השפעה מהרגע שהרמתם את החפץ או כל עוד אתם אוחזים בו עליכם להתייחס לכך.

גניבה ובזיזה

גניבה במשחק תתאפשר אך ורק של מטבעות וחפצים שמהווים משאב-משחקי.

- אם ראיתם מגילה או סחורה המסומנים בלוגו המשחק או מטבעות (מסוג המטבע של המשחק) מונחים על שולחן וברצונכם לגנוב אותם, עשו זאת, בלי שיראו כמובן… אם אינכם בטוחים אם החפץ הוא משחקי או לא ואינו מסומן אל תגעו בו, אל תקחו את הסיכון המיותר שתפגעו ברכושו של אחר בכך.

- כאשר דמות נמצאת גוססת על הקרקע, ניתן לגשת אליה ו"לחפש" עליה (באמירת המילה "חיפוש"). במידה ועל הדמות ישנם חפצים משחקיים כגון מטבעות וחפצים המסומנים בלוגו המשחק - עליה להעביר אותם אליכם. כאמור בכללים, הדמות הגוססת לא תזכור שגנבתם ממנה, משום שדמות שגססה אינה זוכרת כיצד נפגעה את תקופה הגסיסה.

נקודות נוספות

  • האמונה והתרבות של הדמויות במשחק היא מקור להרבה משחקיות סביב איך שהם מסבירים דברים שקורים להם כמו חוסר הצלחה או מזל וההיפך. תשתמשו בזה ותגיבו אחד לשני בהתאם, יש הרבה מקום לתת ביטוי לכך באווירה והמעשים שלכם במהלך המשחק.

  • אם מנחה (מאסטר או דמות הנחייה מצוות המשחק) מגיע ומתאר השפעה שלא מוכרת לכם מהמכניקה זה בסדר, אותו מנחה ידאג שהסביבה תדע ויהיה זמין כדי לגבות את הדבר.

לעיתים קורה שלא מבינים, לא יודעים, אנחנו נשתדל להיות שם זמינים לשאלות על סיטואציה מסוימת. אך ההנחיה שלנו, במקרה שיש ספק מסוים לגביי משהו - גם אם לוחם מחליט על דעת עצמו שהוא מכושף ובלתי פגיע והוא כנראה מרמה במשחק - היא לתת את האמון בצד השני ולאפשר לסיטואציה להמשיך ולברר לאחר מכן בצד, ברוב המקרים אלו דברים שאנחנו לא מבינים עד הסוף ואנו מעדיפים שקרב או סצנה לא יעצרו. אם יתברר כי נפלה טעות, ההשלכות הסיפוריות שייווצרו יבוטלו בדיעבד. לחילופין, במידה ואתם חשים כי אין ברירה, ניתן גם "ללכת הצידה" לבירור קצר, בזמן הסיטואציה, בעזרת סימון "אוף פליי" (הצלבת אצבעות) לאותו שחקן.

bottom of page