top of page

על הכלכלה בטרה
כלכלה היא כוח מניע אדיר בהיסטוריה האנושית ותמיד משפיעה על פוליטיקה ואורח חיים. בטרה, הכלכלה נותנת פן משחקי נוסף להתקדמות קבוצתית או אישית שאינו רק למי שלוחם או רק למי שמוביל ומייצג פוליטית בקבוצה. היא נותנת אופציה מעניינת נוספת לשיפור מקומך האישי בקבוצה או בעולם המשחק.

 

סחורות

בטרה מגוון סחורות שישמשו את המשחק וישרתו דברים שונים.

כל הסחורות באות לייצג את עצמן, לכן כל סחורה היא בגודל אמיתי למדיי.

סוגי סחורות בהן תתקלו במשחק

צוות המשחק יכין לוחות המציגים סחורות ואיך הן נראות, לוחות אלה יוצבו במקומות רלונטים וראשי הקבוצות יעודכנו וידעו להכווין אתכם אליהם.

 

  • מטבעות: המטבעות שהכפר הכין לאור הקמתו - יחולקו אינ-פליי

    • מטבעות נחושת.

    • מטבעות ​כסף (נדירים יותר) - לרוב מטבע כסף שווה 5 נחושת.

  • קרשי עץ - קרשים שנחטבו ביער ועובדו - שימושי לתיקון מגינים, שערים וחומות.

  • עפרות ומתכות שונות שימצאו בשטח - זהב, כסף, ברזל וחומרים מעניינים ומפתיעים.
    *חלקם נדרשים למחקר ושימוש בהמשך הגילוי והחקירה של עולם המשחק, חלקם ניתנים למכירה לגילדת המסחר או המרקחה.

​​חפצים הניתנים לליקוט וציד ע"י דמויות בעלות יכולות ליקוט או ציד בלבד.

  • פירות, פטריות, גרגרים, בלוטים וכד' (כולם סינטטים כך שקל להבין בקלות).
    *חלקם יעזרו לביצוע משימות בכפר, חלק ניתן יהיה למכור לגילדת המסחר או המרקחה וחלק יהיה ניתן להפוך בגילדת המסחר למוצרים אחרים. ניתן לאיסוף רק ע"י דמות עם יכולת "ליקוט".

  • חיות קטנות שניתן ללכוד ולצוד. (יגולם בפרופים שיוסתרו בשטח).
    *חלקם יעזרו לביצוע משימות בכפר, חלק ניתן יהיה למכור לגילדת המסחר וחלק יהיה ניתן לעבד ולהפוך בגילדת המסחר למוצרים אחרים כמו, פרווה ובשר. יש לצוד אותן תחילה ע"י פגיעה עם נשק טווח, רק דמות בעלת יכולת "ציד" יכולה לצוד ולהרים חיה קטנה.

  • חיות גדולות שצריך להרוג בקרב (יגולם בעזרת שחקני הנחייה). ניתן לאסוף מהן פרווה, בשר וחומרים נוספים שניתן למכור לגילדת המסחר או המרקחה.
    *הלחימה בהן היא ע"י כל דמות אך האיסוף מהן הוא על ידי שימוש ביכולת "ציד" בלבד.

 

מנגנוני המסחר במשחק

1. צוות המשחק יספק (במשחק הקרוב) מספר מנגנונים אותם יפעיל.
אותם מנגנונים הם החלק שלנו בהנעת הכלכלה המשחקית:

 

מטבעות הכפר 

מטבעות הכפר יחולקו לשחקני הכפר בלבד באופן שווה. אלו ידמו סכום של מטבעות הנמצא ברשותכם כרגע.

*מטבעות המשחק הם דבר יקר, אנחנו מבקשים לשמור עליהם ולהחזיר אותם בהוגנות לצוות המשחק בסופו.

 

פונדק

ניתן לקנות נשנושים בפונדק במטבעות המשחק.

גילדות במשחק

במשחק הנוכחי ("צילו של רגנרוק") תהיינה שתי גילדות בשטח המשחק בהן נוכח נאפס מאסטר שמנהל אותן ומשמש את המקום מבחינה מכאנית. הגילדות הן כלי משחקי להשיג מהן כסף, סחורות, מוצרים, משימות או מידע.

לגילדה אפשר להצטרף במהלך המשחק וללמוד ממנה יכולת שניתן לבצע בשטחה (מדובר ביכולות מכאניות ספציפיות שיתפתחו בהתאם להתפתחות המשחק).

  • גילדת הרוקחות, בה ניתן - 

    • לרכוש ולמכור חומרים שמצאתם באדמות החדשות. 

    • להפוך לחבר\ה בגילדה (פתח למשימות במשחק).

    • חברי גילדת הרוקחות יחקרו יחד חומרים שנתגלו וילמדו כיצד ומה ניתן להכין מהם.

    • גילדת הרוקחות תמכור תוצרים שהכינו הרוקחים בסדנה.

  • גילדת המסחר והיצירה, בה ניתן - 

    • לרכוש ולמכור סחורות וחפצים משחקיים שיובאו בפני הסוחר.

    • להפוך לחבר\ה בגילדה (פתח למשימות במשחק).

    • לאגור "שקי אספקה" באסם הכפר (משמש בצהריי היום השלישי לישיבת מועצת הכפר). 

    • לעבד חומרים שאספתם. (חברים בגילדה יכולים לתקן או לחילופין יש לשלם עבור גישה אל עמדת העיבוד או על עבודת עיבוד)

    • לתקן מגינים "שבורים". (חברים בגילדה יכולים לתקן או לחילופין יש לשלם עבור גישה אל אזור התיקונים)

    • במבנה הגילדה יתאפשר לחברי הגילדה לעבד חומרים וליצור דברים חדשים אם כאלה יתגלו במהלך המשחק.

    • דוכן שוק - צוות המשחק יעמיד דוכן שוק בו יהיו סחורות שהן ציוד לארפ"ים ופרופים שתוכלו לרכוש במטבעות המשחק ולשמור לעצמכם בסוף המשחק. תכשיטים, אביזרים, כלי נשק ודברים נוספים שנמצא מגניב לשים שם כדי שמי שמשקיע את זמנו ומרצו בלהרוויח ממון בדרכים השונות יוכל להנות מהממון גם בקניית דברים אלו.

 

משימות כלכליות לקבוצות- האסם/מחסני הכפר

בצהרי היום השלישי של המשחק, תיערך ישיבת מועצת הכפר בה נציגי הקבוצות השונות יציגו הישגים כלכליים בנוסף לשאר ההישגים המשחקים שהשיגו.

במהלך המשחק תוכלו להפקיד סחורות ומוצרים בגילדת המסחר בשם קבוצתכם, את הסחורות והמוצרים תשיגו מפעולות ליקוט וציד, עיבוד סחורות ומסחר.

אסם הכפר ירשום וישמור לכם עד היום השלישי את כל מה שתשיגו ויביא לראשי הקבוצות את שקי המזון והאספקה המייצגים לישיבה עצמה.

את המשמעות וערך התרומה של כל קבוצה למאמץ השחקנים ידרשו ויתנו בעצמם ללא תכתיב מצד צוות המשחק.

 

שקי המזון והאספקה יכילו 10 יחידות מהסחורות השונות:

פירות, מנות בשר מיובש, פטריות, זרי גרגר יער, זרי בלוטים, פיסות פרווה.

כל שילוב של סחורות הנו רלוונטי, דוגמאות לשקי אספקה:

  • 5 זרי בלוטים, 5 פטריות.

  • 2 פטריות, 3 פיסות פרווה, 4 מנות בשר מיובש, 1 זר גרגר יער.

  • 10 פירות.

בנוסף יהיו כמה יחידות אספקה ייחודיות שניתן לעיתים להשיג במשימות, לדוגמא:

  • שק זרעים לחקלאות

  • מוטות מחודדים לביצורים

2. הצד שלכם בכלכלת המשחק:

 

ככלל, אנו מעודדים אתכן ואתכם ליצור עולם עשיר של סחר בו אתם יכולים לתת מקום וביטוי לכישרונות שלכם ולמכור אותם בכסף המשחק או להחליף דבר בדבר. אנו מעודדים אתכם להביא למשחק חפצים שונים שאין לכם בהם צורך יותר ושיכולים להתאים לאווירת המשחק כדי לסחור בהם.

דוגמאות אפשריות:

  • הקמת דוכן בשוק שבכפר (שנראה מתאים למשחק) לתיקון תלבושות שנפגמו במהלך המשחק.

  • הקמת בית הימורים קבוצתי עשיר במשחקים.

  • הקמת דוכן למכירת מוצרי יד שניה שיש לכם בבית והייתם מביאים לשוק קח-תן לארפיסטי ההולם את התקופה (חרבות ישנות, בגדים וכדומה). מה שנקנה בשוק במשחק, נשאר אצל השחקן אחרי המשחק.

  • הקמת דוכן בו תגלפו ותמכרו רונות עם משמעויות שונות.

  • מופע ריקוד או שירה בתשלום במשחק בחסות אחד הבתים.

  • שירות כביסה.

3. כללי שימוש בכסף אמיתי באירוע:

אין רשות למכור בשטח המשחק שום דבר בכסף אמיתי למעט דברים שימכרו מראש בתלושים מטעם ההפקה, כמו מזון ושתיה לדוגמא.

bottom of page